Tandläkarn =0(

  Som sagt så var jag hos tandläkarn imorse!

Fick beställa en tid, för jag trodde att jag bittit bort en bit av den lagning jag gjorde innan jul...Så det var bara att palla sig dit. Skulle vara där kl. 07.40 Vilken tid sen, ifs så var jag ju uppe för jag väcker ju min älskling varje morgon med frukost..

Väl där så fick jag sitta och vänta en 15 minuter innan dom kom & ropade upp mitt namn, redan där så hade jag tröttnat på att vänta...Sen väl inne i stolen så kollade tandläkarn min tand, ( han kommer oxå från Götet) och sa att det var den sista tanden som det hade blivit en skada på..*suck*

Ännu mera utgifter tänkte jag tyst för mig själv, men men jag måste ju fixa det för det gör ju så förbaskat ont när man äter på den sidan och det fasnar något där...Så bad han sköterskan om HÄSTSPRUTAN (är som sagt livrädd för sprutor).

Han körde in den och bedövade!! ajjjjjjjjj vad ont det gjorde & sen så skulle han borra, och sätta på någon jävla stålring som skulle skruvas åt oxå, fan vad ont det gjorde i tandköttet..Dom e ju inte direkt aktsamma, bände och vred med både spegel & sug..När det var klart så såg det ut som om jag hade varit på ett slakthus, blod runt ansiktet,ja jag såg inte klok ut...( Det gör jag ju inte i vanliga fall heller för den delen)

Och sen så kom vi ju till själva  poängen!! HUR MYCKET KALASET GICK PÅ DÅ...
Kom ut till Receptionen och hon bakom disken säger: 1265 kr blev det idag då!!   Herre jävlar tänkte jag!! ÄR det så jädrans dyrt för att få en spruta borra lite & lägga igen hållet????

Tur att jag inte ska tillbaka för kontroll försen nästa år i April...
Nu har jag gnytt av mig lite...ha en trevlig kväll
Skit  happens

Kommentarer
Postat av: Jessie

Nej hon har inte min adress...men hon vet att jag/du bloggar...kan kanske kolla upp..om hon e nyfiken?!



Var oxå till tdl förra veckan. Trodde jag bitit av en tand för det bara small till och gjorde jätteont. Men dom hittade inget fel...men vad är det då som gör så ont ibland när jag äter? Jag vet inte sa hon, för det är inget fel..!!!???

380 kr kostade det. Det är jättedyrt att gå dit..jag blir kallad en gång per år. Det är lika bra det, de måste ju bli billigare i längden..

2008-07-03 @ 22:10:01
URL: http://jessiejones.blogg.se/
Postat av: camilla

Ja jag fattar inte varför det ska vara såå jäkla dyrt för! Man har ju knappt råd att gå till tandläkaren ju:) Ja men det var ju skönt att det ärlagat nu då;)

Kram

PS jag kan säga att det går inget vidare med vikt nedgången ,snarare uppåt:( Så du lär nog vinna den här lilla utmaningen:)

2008-07-04 @ 10:38:39
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0