Mammografi-Hälsokontroll


Alla som tittar in här på min blogg!

Ja! idag så ska jag på mammografi alltid lika nervös varje gång, man har väl för sig att man kan ha cancer eller något..
Jag var där i Januari och kollade för jag hade en öm kula på en bröstet som jag ville kolla upp men dom hittade inget som tur va..Dom sa att det kan bli så när man kommer upp i 35-40 års åldern.(snällt sagt, e man gammal eller??)  Man är lite orolig för min mamma & många i släkten har haft cancer och tillomed dött av det..

Sen så vet jag inte vad som händer..Men jag är glad att jag är på bättringvägen nu iallafall..Det är jobbigt att vara sjuk. Jag & gubben tog en promenad igår kväll, Det känndes att man inte var riktigt 100 för jag kände mig både matt & yr..Så det blev en kortis på 40 min..Bättre än inget alls.

Och så är det vägningsdax imorgon igen..Jag har ju skött maten och druckit mitt vatten, men det har ju inte blivit så mycket mortion då, eftersom jag varit sjuk..Och jag vet att jag inte har gått ner något denna vecka för jag känner mig svullen i hela kroppen..Men vi får se det visar sig imorgon eftermiddag...

Nej! nu ska jag ta mig mitt kaffe, men jag tittar in senare.
 Och var rädda om varandra!!  kram



Kommentarer
Postat av: camilla

Skönt att du mår lite bättre:) Ochdu ska se att det går bra på mammografin.....håller tummarna.

2008-09-01 @ 08:21:01
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Jessie

Hej!

Ja, alla barn går och snorar nu så det vore ju otroligt om mina barn skulle klara sig. Bra nu iochför sig när man är ledig.

Trist att gå på mammografi...visst blir man kallad när man fyllt 35? Jag har då aldrig gått...men skulle vilja. det är ju bra!

Nu ska jag åka och kolla på en höstjacka...innan klipptiden. Hörs!

2008-09-01 @ 09:47:05
URL: http://jessiejones.blogg.se/
Postat av: Terese

Skönt att du mår lite bättre nu! Lycka till på mammografin, det kommer att gå superbra. Kram

2008-09-01 @ 12:04:50
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Marie Hj

Hoppas att det gick bra idag. Gör det ont? Jag har aldrig varit på mammografi så jag vet inte hur det är, men har fått för mig att dom sliter och drar i dom. Är det så?

Vad duktig du är som har kommit ut på promenad fast du inte är helt hundra än.

Kram på dig!

2008-09-01 @ 22:12:03
URL: http://batgirlsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0