Våran älskade katt dicken!!

Jaja! jag måste ju skriva lite omvåran älskade Dicken!!
Han är en kastrerad hankatt (ja! ni läste rätt) Vi tog hans kulor på hans 6 månaders dag..Eftersom han skulle vara våran innekatt..
Han är en blandning av norsk skogskatt och vanlig bondkatt.. Han är våran lilla "bebis"

Han föddes en majdag förra året bestämt 19 maj 2007. Han fick också 2 systrar som fick varsitt hem. Den ena tjejen fick namnet "Madicken " och den andra "Sota" Den 1.a bor i Storvik hos Carina och Tord och den 2.a bor i Gävle..Jag brukar se Madicken ibland när jag hälsar på Carina, hon är väldigt lik Dicken men mindre..

Han har ett eget sätt våran Dicken Tex, när han ska äta eller dricka så står han inte upp, han ligger och har framtassarna i matskålen och äter.. Men vi älskar våran Dicken!!

Han är rolig som nu när jag har börjat arbetstränat så går han vid 9.00 tiden in till sin korg på Rebeckas rum, och lägger sig gott till rätta och där ligger han hela dagen tills jag kommer hem vid 13.30 tiden.. Då kommer han fram och kollar och äter lite, och sen så blir det full fart på honom.."kan jag lova" han är en riktig buskatt!!

Jag tror han trivs med oss här, vi är ju hans familj..Det är jag för det mesta som ger honom mat, och vatten varje morgon..Och ibland vill han ha skinka, ost eller leverpastej..Då är han för go"" han vill gärna leka lite med maten innan han äter den.Typ döda det först!!!

Första gången vi såg lille Dicken då var han bara 5 veckor gammal och han var såååååå  sööööööött, ville ta med honom hem direkt!!!
Lägger in  bild på våran bebis så ni kan se hur han ser ut och vuxit upp..


image11  

Visst är han fin våran Dickson???? 


Kommentarer
Postat av: Linda

Jaa han e så fin & en helt underbar kisse!

2008-04-08 @ 22:14:00
URL: http://gullmalva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0