2008-05-19

Tjingeling!!

Nu e jag på banan igen!!
Hemkommen från Göteborg, och med sorg i hjärtat att lämna våran släkt och vänner...
Det har varit en underbar  helg, även om det varit lite blåsigt..
Vi åkte ju ner på Torsdag eftermiddag, så vi var nere vid 21.45 tiden, det är lite drygt att sitta i bilen så länge som 6 timmar..Men men

Fredagen så hjälpte Robban sin  pappa med däckbyte och service på hans bil..
Och jag hälsade på vänner, på förmiddagen. Sen så blev det till att laga middag..Maja min bästis hon kom över en sväng så hon åt där med, innan hon skulle hämta barna på skolan..

Rebecka fick följa med henne, för vi skulle mötas vid Slottskogen vid 14.30 och då skulle min andra bästis komma också..Vi skulle snacka medans barna lekte..Och sen skulle vi fika..Det var en underbar eftermiddag i Slottskogen, synd att det var så kort tid (tre timmar).
Monica skulle iväg till Lisebergoch dansa på kvällen...

Robban & svärfar åkte till Åbys pizzeria och beställde svergies goaste pizzor, jag åt en halv, så nu lär jag ha gått upp några hg denna veckan, men vad f-n man lever bara en gång och dom har jag drömt om i över 2 år också..Och dom var värd vart ända hg *L*

Lördagen bar det av till Gubbens syster & gubbe och barn, dom bor ute på Hönö..En ö utanför Göteborg
Det är så vackert där ute så jag skulle gärna bo där, men det e så förbaskat dyrt med hus där..

Vi åkte till svärmors grav och fixade till rabattkanten, stenen till ramen hade kommit så det skulle ner en bit i jorden och så skulle det planteras blommor..Det blev fint det med..

Sen så var vi hos systern och familj hela dagen, vi pratade och grillade korv och hade det gör trevligt, tills det var dax att åka in till stan igen där svärfar väntade..

Söndagen så tog jag , Gubben & svärfar en promenad runt slättadamm, det behövdes ju när vi skulle sitta i bilen så länge när vi skulle åka hem..Men först så bjöd svärfar på färsk makrill och potatis..
Gud alltså vad vi har längtat efter det, det är nog över 2 år sedan vi åt det sist, så det var sååå gootttt....

Sen så var det att packa bilen och åka hemåt..Vi var hemma vid 19.30 och det var skönt för man måste ju få varava ner lite innan man ska sova..

Och idag Måndag så åkte jag till Valbo för att köpa en ny kabel till datorn som våran älskade Dicken hade bitit sönder..Han fyller faktiskt 1 år idag!! eller räknar man kattår så blev han 15 år idag!!

Sen så har min bästis här uppe varit och hälsat på idag och tagit en fika, jag saknade henne faktiskt, för det är ju några dagar sedan vi träffades....

Sen så har det inte hänt så mycket mera har tvättat lite..så nu ska jag gå och lägga mig..
Så ni får ha det natti natti så hörs vi imorgon!!

                 

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt att se dig här gen gumman!!

Lovely=)

Nu ska jag strax käka frukost så vi kan åka sen..



Vad glad jag blev när du ser mig som en sån nära välkram

2008-05-20 @ 09:46:56
URL: http://gullmalva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men döö du e ju min bästis här uppe..Vad skulle jag gjort utan dig???



Kramizar till dig från mig

2008-05-20 @ 16:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0