Ännu en härlig dag med sol & värme

Hejsan!

Idag så har det varit en underbar dag idag med! solen har skinnet och det har varit varmt..
Jag åkte till Storvik i morse efter jag kört Rickard till skolan, det e ju såå synd om honom han stukade foten lite lätt igår i skolan, och nu kan han ju inte gå stakarn"  (enligt honom) men men jag körde han iallafall, sen åkte jag ner och tankade bilen..

Och så bar det iväg till Storvik och Carina på en morgon fika..Det var trevligt att vara där utan ungar som tjata att dom ville hem så fort man kommit dit..Vi satt och fikade en stund, sen kom jag på att vi kunde ju åka en sväng och kolla på det, istället för att sitta inne en sådan fin dag som denna..

Så det bar av till Sandviken igen! Vi tänkte gå och titta på pingstkyrkans sekondhand, men dom öppnade ju inte förren kl.15.00.Så jag sa till Carina att vi åker och tar en fika på fik intill.Så kunde vi åka till Ånyo och titta istället men dom öpnnade inte förren 10.00 så vi hade en stund på oss tills dess..

Jag tog en kaffe och en liten kaka och Carina tog en dricka och en budapest..Jag var också sugen på en sådan bakelse, men då hade jag inte fått äta något mera denna dagen nästan..

Vi kolla runt lite på Ånyo, jag skulle se om jag hittade en ljuskrona till balkongen, hade varit fint att ha en ovanför bordet där ute nu..Men jag hittade inget som jag fastnade för..Dom hade inte så mycket grejer idag eller tyckte jag..

Sen så ville jag har lunch så jag sa till Carina att vi åker och äter på Monrose här i Sandviken, Det är en Resturang med insperation av Elvis och monroe..Väldigt fråck där vill jag säga.
Nog om det jag tog en kycklingsallad som vanligt.(kanske är lite tråkig, men jag gillar kycklingsallad) Carina tog Tacosbuffe.."Mums"

Sen när vi var klara så åkte vi tillbakamot Storvik, men vi tog vägen om Dickens föredetta matteo husse och hälsade på skulle se om Dickens mamma skulle ha kattungar igen..Men det verkar som om det inte blir några iår =0(
Och så hade klockan helt plötsligt blivit 13.05 och Rickard slutar ju kl.13.30 så jag fick väldigt bråttom, fick köra hem Carina i en veldans fart och sen snabbt hem och hämta Rickard iskolan..Jag hann precis, han kom ut när jag hade parkerat, så det kallar jag tajming...

Sen så har jag varit iväg till maxi och handlat, och så har jag mött gubben när han gick från jobbet ikväll..Jag prövade t.o.m att jogga och jag klara hela skolbacken och en bit till men sen var jag helt slut, vet inte när jag sprang sist..
Så jag gick resten i snabb takt..Vet inte varför jag börja jogga, kanske för att jag hade musik i öronen, så att i takt med musiken så blev det bara så..


Men jag ska nog inte göra så mera för nu har jag ont i mina knän vill jag lova..
Nej! nu e det dags att göra sig i ordning för sängen, men ni får må så gott så hörs vi.
Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0