Min dag har varit bra!! 2008-05-09

Hej alla glada!

Imorse så körde jag Rebecka till skolan,Rickard skulle gå med en kompis..sen så åkte jag och hämtade upp Linda vi skulle till Park badet...Hon skulle ducha och jag skulle sola, Linda ville inte sola för hon hade fått solsveda sen sist hon sola...Jag fick vänta en stund för det var några som redan var inne..

Väl där så skulle jag sola 20 min, men efter 6 min så var det sååååååå  varmt , även om fläkten stod på högsta flås så brännde det..Jag fick ligga och lyfta mig så det fläktade runt mig och när det gått 18 min stod jag inte ut längre så jag stände av skiten och gjorde rent, kläde mig och gick.. Linda satt på utsidan och väntade..

Vi skulle gå til Hansens konditori och äta frukost idag, hade vi bestämt..Jag bjöd Linda på kaffe & macka, så nästa gång så är det hennes tur att bjuda..Jag tycker det är bättre att göra så att man bjuder varandra varannan gång.:0)
Den frukosten är lika god varje gång dom har ju ett så gott bröd där som är grovt och har frön ovanpå som är supergoda...

Vi satt där en stund och pratade om hennes kryssning hon skulle göra med en annan kompis idag..Hon skulle åka vid 11.00 tiden och komma hem imorgon..Hon skulle fira sin 30 årsdag  och hennes kompis firade att hon snart ska gifta sig!! Sen så skjutsade jag hem henne igen!!

Jag stack ner till min gubbes jobb och skulle säga hej! Han frågade om jag kunde besikta bilen 10.10  den han köpte igår..Så att vi fick en månad till att köra..Han var sååå stressad så han skulle inte hinna att göra det själv, så jag åkte iväg och gjorde det...Det blev bara 8 tvåor på den..Mest småfel, så det fixar gubben lätt.( Tur att man har en sådan händig och duktig man som kan det med bilar, annars hade det blivit dyrt)

Efter det så åkte jag hemåt, funderade om jag skulle åka en sväng till Carina i Storvik eller åka hem..Jag åkte hemåt först såg min älsta son stå vid okQ8, så jag svängde in där och fråga om han hängde på till pizzerian och käka? Och det gjorde han, Jag tog kycklingsallad som vanligt och han en hamburgetallrik....vi pratade lite och sen skulle han åka till garaget och städa för dom skulle ha grillkväll där idag..

Och jag tog en sväng till Storvik och hälsa på Carina.Tog en snabbkopp kaffe och pratade lite, sen fick jag skynda mig hem för min dotter stod utanför och kom inte in, hon hade inte tagit med sig dörrnyckeln idag till skolan...

Idag när våran lille Rickard  kom hem så berättade han att han hade blivit ihop med en tjej som hette Alice, hon skulle komma hit på eftermiddagen, han var så söt!! Han sa till gubben att -pappa den tjejen som är här! vi är ihop!! men det är inget konstigt för du och mamma är ju ihop"" (Gulligt )

Sen så har jag och Rebecka varit på Ove Janssons och kollat lite , köpte lite små krafs bara..Vi tog varsin glass för det har ju varit så varmt idag!!!

Och så har jag gjort hemmalagde pizzor till familjen nu ikväll, det var väl inte så uppskattat av barna men gubben åt det iallafall..
Så nu mina kära läsare ska jag krypa till kojs, har lite huvudvärk och börjar bli trött..
Så ni får ha det så gott så hörs vi imorgon och då ska vi på 45-års kalas..

 over and out!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0