God morgon!!



Ja! nu är jag själv igen *Gud vad skönt det är när gubben & ungarna har gett sig iväg..Så nu har jag några timmar för mig själv.. Kan titta på nyhetsmorgon & dricka mitt kaffe i lugn & ro...

Jag har inte bloggat på ett par dagar för det har inte hänt så mycket, mera än att Gubben & jag har varit på hans jobb och helreckondat våran bil så nu är den som ny igen!!

Vi ska ju sticka ner till Göteborg nu den 19.e & hälsa på släkt & vänner. Gubben har tagit kompledigt  den 19.e så vi kan sticka tidigt, så inte hela dagen går åt av att sitta i bil..

Nej! nu ska jag plocka lite men på återsende!
kram Helena



God kväll i stugorna!
 
Ja! vad har hänt mera idag då, jo! jag skura toan & badrummet  sen så tog jag en promenad till gubbens jobb, för att att åka med honom hem på lunchen..

Sen så har jag gjort middag idag blv det köttfärssås & spagetti till familjen och till mig tog jag en lätta lådan ur frysen & en god sallad till..

Nu ikväll så var det föräldramöte för klasserna 4-6 så vi fick träffa rektorn och lärare, skolsyster Ja! vet inte vad alla var, men sen blev vi meddragna till Rebeckas klassrum & där fick vi träffa läran Tomas och några andra föräldrar, alla var ju inte där, men en del iallafall.

Tomas pratade om:
Schema
Strävande mål
Utvecklingssamtal
Klassråd (klassförälder)
Raster
Skolresa

Skolresan bär av till Stockholm: med besök på rikstan, Grönalund, NK, Ev Vasamuseumet
Men för att ta sig dit så har barna kommit på lösningen, dom ska sälja kakor & kolor..Som Tomas skickar efter från ett bolag..

Sen så frågade Tomas om det var någon som ville vara klassförälder och ingen av dom som satt där räckte upp handen så  jag fick offra mig! Har varit det en gång innan i Göteborg, man gör inte så mycket så detta ska nog gå bra..

Och så har jag hämtat Rebecka nu efter 2100 Hon dansar ju 4 ggr i veckan och idag så stod  show dans & Latino på schemat, så nästa dans blir på Onsdag kl.18.00 & Torsdag kl. 18.10 Och dom dansar 1 timma varje gång..
Dansuppvisningen blir här på Folketshus i Sandviken den 23 November och det ska bli roligt och se hur mycket dom lärt sig på en termin eller 13 ggr..

Nej! nu ska jag krypa ner under duntäcket och kolla på tv en stund, men ni får ha en go natt..

Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Terese

Skönt att få några timmar för sig själv, det har jag också just nu och då passar det ju utmärkt med en kopp kaffe framför datorn :-) Ha en bra dag! Kram

2008-09-08 @ 10:32:16
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Anonym

2008-09-09 @ 16:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0